Pages

Saturday, October 19, 2013

morning post (meaningful pictures)


Assalamualaikum dan selamat pagi semua readers !
Mari berkongsi sedikit gambar untuk santapan minda di pagi hari.


 "...ia meninggalkan barang mainannya untuk mencium gambar ayahnya yang menghilangkan diri ketika dia masih kecil.

Dia tidak tahu ke mana ayahnya pergi dan meninggalkannya, dan kenapa ayahnya pergi. Dia seringkali memanggil nama ayahnya dan berharap ayahnya akan menjawabnya.
Cukuplah Allah bagi kami..."


Di sebalik kehancuran dan kebakaran yang dilakukan oleh pihak polis di Medan Rabaah, terselit sehelai mushaf Al Quran yang terselamat, yang tertera di atasnya ( kotak merah ) ayat Allah yang berbunyi :

" Dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu?

" Ingatlah bahwa sesungguhnya mereka adalah dalam keraguan tentang pertemuan dengan Tuhan mereka. Ingatlah, bahwa sesungguhnya Dia Maha Meliputi segala sesuatu. "

sumber : Syabkah Nabd Ikhwan

Di negara aku telah mati orang yang tidak sepatutnya mati, di tangan orang yang tidak layak untuk hidup!



" Seorang kanak-kanak duduk di luar dan dia menangis perlahan sehingga seorang lelaki yang tinggal di kawasan kejiranan yang sama bertanya, "Mengapa anda menangis sayang? ".

Kanak-kanak itu menjawab, "Saya telah makan roti berkulat selama dua minggu. Saya mahu makan Syawarma (sejenis kebab popular arab). Saya sudah tidak memakan makanan itu selama setahun" ..."


sedangkan ada orang mencuri nak makan nasi, dan beras yng ada kita bazirkan untuk kegunaan yang lain.Antara memenuhi tuntutan sebuah rekod untuk dicipta , biar dipandang gah oleh manusia dan keperluan asasi seorang manusia yang hanya ingin menghilangkan kelaparan.

No comments:

Post a Comment

apa komen anda???